본문 바로가기

영어표현

’설득당해서 제가 감독을 맡기로 했어요.‘...in English?

모닝메시지
[Thur, May 2, 2024]
🍇 ’설득당해서 제가 감독을 맡기로 했어요.‘...in English?
Talk me into filling in for the director.


🥭 Example
Joan: Did you talk to the camp director about the play?
Michael: Yeah. Long enough for her to talk me into filling in for the director.
Joan: You?
Michael: Apparently, no one else wants the job.

🍋  Meaning
Joan: 캠프 책임자한테 연극 얘기 해 봤어?
Michael: 네, 결국 설득당해서 제가 감독을 맡기로 했어요.
Joan: 직접?
Michael: 네, 아무도 안 한다고 했데요.


#모닝메시지 #인스타그램영어공부  
#영어읽기쓰기문법  #영어리스닝방법 #부천중동어린이영어라이팅
#설득 #talk_into #연극 #play #미드영상으로영어공부하기