본문 바로가기

영어표현

‘내가 좀더 앞서갔던 거예요’...영어로?

[Thur, Nov 12, 2020]
🍁 I’m a little ahead of you
내가 좀더 앞서갔던 거예요



❣️Example
Tony : All right, maybe I overreacted. So, we’re in two different places emotionally, so what? And maybe I’m a little ahead of you, and that’s fine.
Joan : Look, you have to know how much I care about you.


💊 Meaning
Tony : 내가 좀 지나쳤어요. 감정상의 위치가 다른 것 뿐인데요. 내가 좀더 앞서갔던 거예요. 이해해요.
Joan : 내가 당신을 얼마나 아끼는 지 알잖아요.


💌 Dear Friends,
Thursdays are wonderful as well. Don’t feel being left out and start planning for your weekend.
Have a great Thursday. 💋





#english #영어 #미드영어 #오픽토스 #엄마표영어 #영어영작 #영어문법 #아끼다 #care #about #앞서나가다 #ahead #인스타영어 #1일1단어 #나혼자영어공부하기 #영어어휘